friskare.

Nu börjar förkylningen lugna ner sig, jag svettas som ett as på natten men annars börjar jag allt pigga på mig!

Gitarrspelande Isa - hon förstår inte alls vitsen faktiskt.


Emil jobbar hela tiden, men jag har fått ha honom hemma sedan i fredags och nu åker han idag igen och blir borta en vecka. Suck. Gårdagen spenderade vi på My dog tillsammans med Linnéa, Timmy och min bror och Viktoria. Vi tittade på freestyle, käkade apdyr icke-god macka och jag kom äntligen ihåg att köpa ett koppel till Isa - tappade bort mitt gamla för någon månad sen. Vi köpte ullstrumpor också (i icke könsneutrala färger! :P).

Vi fastnade ett bra tag hos Greyhound-montern - lite förtjust i de där långbenta varelserna. Hunden i montern hade lårmuskler som jag-vet-inte-vad och tävlade i kapplöpning. Letade febrilt efter en Berner Sennen-monter för Daniel och Viktorias skull som planerar hundköp om något år. En berner ska det bli, men ingen monter fanns utan istället umgicks de lite med en assistanthund som var på plats.

Det var rätt kasst med montrar tycker jag - inte ens belgarna eller nuffarna hade en.

När jag skulle parkera fick jag dessutom en smärre titanic-upplevelse - översvämning med stora "isflak" i. Det lät illa under min stackars bil och jag höll på att fastna. Så mycket smältvatten på så kort tid är ingen bra grej! Lyckades iallafall hålla mig på fötterna både från och till bilen - har ju pappa Lennarts gener i mig och det brukar inte funka så bra för mig i kombination med halka.

Blev hysteriskt träningssugen och jag&Linnéa lärde Isa trick igår kväll när vi kommit hem. Linnéa faschinerad över min vansinnigt kloka hund och Isa njöt över uppmärksamheten. Sötnöt. Rätt knepigt att hitta något vettigt ställe att träna på nu och Isa har dessutom ramlat i en trappa och haltat lite så hon har fått ta det lite försiktigt i ett par dagar. Nu haltar hon inte och är rejält träningssugen.

Isa och hennes toyboys - Bruno till vänster och Chocko till höger.

Kommentarer
Postat av: Karin

Chocko!! ... Läste jag Tjocko! Hehe...

Isa är smart jycke, så är det bara. Vi får väl träna någon dag på alfa?

2011-01-10 @ 18:58:46
URL: http://drakera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Start
Lina
Isa