Hej åldersnoja.

Hur länge har vi varit kamrater nu? 7 år ungefär - riktigt intensivt har det varit i 5 år.



Tror att det kommer ifrån hästtiden - när man fyllde 19 var det slut på tävlandet i ungdomsklass, vilket i princip måste innebära att livet är slut. 19 alltså. Fast jag fick ångest redan när jag fyllde 17. 16 var mer lagom. Känner inte alls för att vara "vuxen" med struktur, planeringar och organiserade middagar med tillhörande veckohandling. Rörigt passar mig bättre.

24 år idag alltså - och förmiddagen har spenderats dels hos Cia med flaskmatning av lamm vilket ju är härligt och sedan har jag och Isa jobbat på uppe hos Gun - duktiga lilla hund! Isa fick med sig ett älgben från Cia och ligger ute på gräsmattan nu, tuggar, ålar sig, vältrar sig och bara myser med sitt ben och sin jättelånga tunga.

I tisdags var första tillfället på vallningskursen, och det var jätteroligt! Isa gjorde mig alldeles lycklig i vanlig ordning och det var kul att se hennes syskon igen!

Lydnadsträning to do idag - och sedan ska jag bli utbjuden. Egentligen borde jag lämna in min uppsats också och kanske tvätta, men jag vet inte om jag vill det. Emil jobbar förövrigt - och omogen som jag är tycker jag att det är dumt att jobba på sin sambos födelsedag, trots att jag kanske helst inte direkt firar den. Det är mer en principsak det där, hmpf.

Kommentarer
Postat av: Kate

Har åldersnojan tagit kol på dig? Inte en uppdatering så långt ögat når. ;)

2011-09-16 @ 13:44:57
Postat av: Pia

Vem går ni kurs för (vallning)? Filma!! ;)

2012-01-29 @ 14:23:08
URL: http://Pajad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Start
Lina
Isa