Trist vecka!



Haft en värdelös vecka! Förkylningen har visst bara vägrat att ge med sig och efter typ 6 timmars sömn på tre dygn var jag rätt jävla sleten i går. Varning för liggsår-trött, typ. Hatar att vara så trött, det går inte alls ihop med min rastlöshet och att VILJA göra något men inte ORKA är ju sjukt frustrerande. Dessutom har jag känt mig som världens sämsta hundägare, även om prinsessan nog trots allt haft det rätt bra. Förutom att huvudet har besök av någon upprörd gestalt som sitter med en hammare och jobbar för fullt på vänstra sidan mår jag riktigt bra idag och har skojat till det med rejälare promenader, uppletande, besök hos Gun&Gudrun och rastat Jonas utomhus i koppel. Höhö. Har dessutom shoppat loss på Arken zoo; köpt sele+koppel till jättekaninen dårå eftersom att han alltid vill gå med oss ut, kaninmat för 450 (!!) spänn och ett par lammben till Isa som förvisso var ganska goda, men inte alls som lever eller lunga för 200 kr kilot. Okej, nu överdrev jag en aning.
Förutom mina utflykter har jag börjat en kurs på universitetet som heter "Svenska språket" och just nu sitter jag begravd i böcker med titlar som "Funktionell grammatik" och "Språkriktighetsboken". Det låter ju lagom torrt sådär och jag känner mig som världens nörd men det är faktiskt ganska roligt! Just nu sitter jag och funderar över "sambandet mellan uttryck och innehåll" i det som sägs eller skrivs och har det riktigt mysigt faktiskt och känner mig lite härligt hemma sådär, som jag aldrig gör när jag ska lyckas med gångertabellen (det gör jag aldrig, lyckas alltså) eller beskriva någon slags sammansättning i någon slags atom, proton, elektron ellervaddetnuheter. Aldrig mer matte!



Kommentarer
Postat av: Kate

Funktionell grammatik? Skojar du eller? Hellre matte då...

Fast ska jag vara riktigt ärlig så gillar jag svenska språket också!

Förstod att du träffat några av de nya i stallet. Så dags när vi står i begrepp att röra på oss. Men de är en trevlig och go familj...

Du skulle ju hälsa på, nu får det bli i annat stall hörrö. I alla fall om du ska hälsa på mig...

2012-03-25 @ 22:34:28
Postat av: Lina

Äh, jag fixar ju inte grejer där siffror är inblandade! :P



När flyttar ni?

2012-03-27 @ 23:35:25
Postat av: Kate

På lördag går transporten mot Landvetter!

2012-03-29 @ 07:53:46
Postat av: Lina

Landvetter? Trevligt!

Är det ett stort stall?

2012-03-29 @ 10:59:39
Postat av: Kate

Stora Håltet, Carina Stenqvist har det. Ligger en bit bortanför Eskilsby.

Kom och hälsa på! ;)

2012-04-06 @ 17:02:22
Postat av: Kate

Vi har flyttat till Stora Håltet. Inget jättestort stall. Just nu står där 11 hästar och finns nog plats till någon mer. Inte så många boxplatser utan de flesta går på lösdrift.

Spännande med nya äventyr!

2012-04-07 @ 11:07:19
Postat av: Lina

Vad roligt, hoppas att ni kommer att trivas! :)

2012-04-10 @ 13:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Start
Lina
Isa