Ingen vurpa.

Björn förra vintern när han hjälpte mig i fårhagen! Svart arbetskraft = BRA.


Igår när vi vallade lyckades jag faktiskt hålla mig på fötterna hela tiden. Isa jobbade på bra och jag...tjaa, tur att hunden är grym! Tränade på att få ut henne mer runt fåren och hittade på små delstationer i form av typ buskage och skjul som hon skulle runda för att inte komma så nära Gun och Co. Det funkade rätt bra och gav mig någon slags målbild på ett konkret sätt. Isas pigga kusin var på besök och rejsade lite bland fåren också = mycket motion för våra mulliga får. Grejt!

På kvällen träffade vi Karin och Madde för lydnadsträning och Isa var hysteriskt taggad, gjorde massa bra grejer och några flummiga mindre lyckade grejer!

Kommentarer
Postat av: Pia

Åh, vad kul det låter. Jag vill också valla! Och ha egna får. Kan dom inte flytta hit NUUU?

2012-02-02 @ 00:53:09
URL: http://pajad.wordpress.com
Postat av: Lina

Det är rätt skönt att ha egna får! Det är ju så enkla och käcka djur också, förutom när dom bara går ur hagen dårå.

Hoppas att dina kan anlända snart!

2012-02-02 @ 08:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Start
Lina
Isa