Första 2011

Jag påbörjar det nya året med att ha hela huvudet proppfullt med snor. Ont i halsen, svettas, fryser, huvudet bankar och nässprayen hjälper dåligt. Inte alls så dumt, faktiskt! Snälla Emil är ute och roar Isa medan jag själv sitter alldeles stilla i soffan - har inte gjort något annat direkt på hela dagen, tittat lite på Edward, lagat kycklingsallad och kramats med mina två ögonstenar. Fick hem ett emergency-kit innehållandes fanta, cheezeballs, treo, cigg och lypsyl. 

Gårdagen var trots snor och halsont jättehärlig, ingen skotträdd hund här inte (än). 



Dagen igår började vi med promenad - Isa fick ett jäkla fyspass med bolletande i snö som nådde mig upp till låren. Vi hade med oss B1 som förbrukade det sista förtroendet hos mig att gå lös - stack och var borta alldeles mycket längre än vanligt, lite lagom härligt att stampa efter i all snö med halsont och astäppt näsa. Skethund! Snöre på. Tuff shit. 

Mitt på dagen åkte jag och Isa till IKEA's parkering och vi fick till ett 45 minuter långt välbehövligt lydnadspass - förutom att det var halt så jobbade hon så bra som bara hon kan. Efter träningspass åkte vi vidare till hundklubben för playdejt på appelplanen, den är inhägnad vilket behövs för Isas dejter; De 7 månader gamla setterbröderna Bruno och Chocko. Linnéa passar dem över nyår och hade såklart med sig sina tanter också, som sällan eller aldrig bjuder upp till lek. Mizty har i och för sig fattat tycke för Isa men har en attityd som snarare får Isa att frukta för sitt liv. Settrarna däremot, framförallt Bruno, älskade hon och de fann varandra direkt, jagades, brottades, sprang runt runt runt och hade det väldigt mysigt i all snön. Trötta settrar - lite halvtrött bäcä.

Hem, duscha och rasta en sista gång innan det var dags för kalajs. Jag, Emil, Daniel och Viktoria lagade mat till mamma och pappa (och oss, off course). Det blev minsann tre-rätters och lyckat och allt. Kvällen var trevlig, Isa njöt av min bror och Viktoria, visade inga som helst tecken på minsta lilla oro ens vid 12-slaget och hade det nog bara bra. B1 klarade nyår med bravur, trots hans (tidigare får man nästan säga) skotträdsla. 

Vår version av nyårsraketer, sådana där helt tysta "ballonger" som ska åka i väg lite vackert i luften sådär, gick åt helvete. Det fick visst bara blåsa 3 meter per sekund; och det gjorde det då rakt inte. Ingen ballong åkte upp; en åkte in i grannens husvägg vilket gjorde att Emil fick fin natt-motion, två stycken åkte brinnande under pappas bil, en annan brann bara upp och trillade ner vid mina fötter och en annan hittades imorse hos en annan granne. Eh. Det hade varit fint, om det funkat! Skålade och fortsatte kvällen med Guitar hero (nämnas bör att hundarna gick till andra våningen när vi spelade), som bara gick bra för mig, och delade sedan in oss parvis och spelade "helt överrens - eller som hund och katt". Jag och Emil vann hela tiden! Vid 4-tiden slängde vi oss i sängen, tjattrade lite och somnade sedan. Väckte Emil i morse vid 10 och sa att klockan var 14. Höhö.


Kommentarer
Postat av: Amanda Vikman

Usch vad tråkigt att vara sjuk :( Jag och sambon är också i sjuksvängen... inte kul alls!

Vad söt hon är din Isa!

Kram från Amanda o Hamlet

2011-01-02 @ 19:53:26
URL: http://www.langsvans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Start
Lina
Isa