50/50

Status efter tappert försök till utmattade hundar:

- Mizty: Medvetslös. Undrar om vi kan kramas resten av kvällen.

- Isa: Pigg som en lärka. "Va ska vi gö nuuurååå?".

( - Jag: Tlött i benen. )


Inte dåligt skönt att komma ut ordentligt efter typ en veckas stillasittande med skolböckerna under näsan. Slutprov gånger 2 imorse. Nu drar det igång igen på måndag - men helgen ska vara helt fri från plugg. Får se min man en stund på dagen imorgon innan han åker igen. 

Satt och pratade om vilken hundras han ska ha idag på hundklubben förresten - människorna där är iallafall helt överrens med mig om att vi såklart ska ha en bäcä till. Varför skulle vi köpa nåt annat liksom? Emil är dock inte riktigt med på noterna - OM det inte handlar om att han får Isa så att jag shoppar en ny och det är ju alldeles och fullständigt uteslutet. Dockan är min. Han kan köpa en orm till istället. 

Apropå husdjur är Bosse aggressiv. Oerhört creepy. Jag vägrar röra honom och skulle faktiskt inte ens stoppa fram handen till honom om jag fick betalt för det. Han har bitit både Viktoria och Emil så att det började blöda. Hade jag inte varit rädd om Isa hade jag velat släppa Bosse till henne. ;)
Han är dessutom inte snäll mot de andra råttorna. Själv vill jag inte ha kvar honom - men Emil är blödigare än mig och säger "NÄSTA gång han biter så det blöder så ryker han". No shit Sherlock. Mig ska han då fan inte bita.
Vi har alltså en orm som är hundra gånger snällare än råttjäveln. 

På måndag drar jag igång med någon slags b-kurs i filosofi och en litteraturvetenskaps-kurs. Kan nog bli skoj, bättre än alla jäkla grundämnen och trams iallafall, jag köper fortfarande inte riktigt det där. 
Det blir nog aldrig någon vetenskapskvinna av mig inte. Men man kan ju inte vara bäst på allt. En lärare sa förresten till mig i 6;an (på det första nationella matteprovet) att jag var väldigt ologisk. Jaha. Jag tycker fortfarande inte om tanken på att två minus blir plus. Det har iallafall aldrig funkat på mitt bankkonto det där. Lärare har faktiskt inte alltid varit så snälla mot mig, kom jag på. Min bildlärare sa en gång att mitt fina höstträd som jag målat såg ut som "ett gammalt påskris" och en annan gång talade hon om att min målade moské mer liknade en fängelseborg. En gammal "problemklasslärare" (pojkarna i min högstadieklass var rätt vidriga) sa att jag hade luder på tungan. Vem fan har det, liksom? Egentligen menade hon väl ludd på tungan - ett uttryck som hon använde för att förklara att någon pratade för mycket och borde hålla truten. Tror dock att hon hade större behov av att vakta sin tunga - det var inte jag som sa det där! En till anekdot. 

Bosse den ilskne. 





Kommentarer
Postat av: Karin

Eh..jo, angånde träning...



Måndag kväll i ett p-hus i hagen?

Eller torsdag ngn gång mellan 3 och halv 6 inne på alfa?

Eller andra förslag?

2011-01-16 @ 13:00:28
URL: http://drakera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Start
Lina
Isa