Veckan.



Min dator är i alldeles (nåja, nästan) strålande skick igen. Emil har grejat med diverse drivrutiner (eh?) och nu är den fin igen.

Veckan har varit bra både för mig och Isa + att jag har fått ha Emil hemma hela veckan. Vi har tränat en hel del lydnad, bland annat med Karin och Linnéa i P-huset. Där sa Karin att Isa ser ut som en hobbit och nu går alltså inte ens hon säker ifrån den etiketten; själv blir jag ofta jämförd med en hobbit. Karin jämförde belgarna med alver och alltså då Isa med en hobbit. Behöver jag säga att jag inte håller med? Istället gottade jag mig lite i att Kata ser ut som en sko i ansiktet.

Veckan har dessutom innehållit ett par spår; ett på 400 meter med 3 apporter i varierande terräng, och ett liknande fast på 500 meter utlagt av Emil med två apporter + kattmatsslut. Isa leker helst inte i spåren, men kattmat är gott. Iphone är ju verkligen helt ovärdelig när det gäller hundträning; den håller koll på antal steg, antal meter OCH jag kan rita ut på kartan vart jag går så att jag inte går vilse.

Både förra söndagen och igår åkte jag&Linnéa till Hammars för kombinerad uppletande- och miljöträning. Min lilla rara löser problem på ett fint sätt, minsann och börjar dessutom fatta vitsen med uppletande. Igår lät vi hundarna teamworka på det stora området och efter kanske 40 minuter var alla prylar inhämtade medans vi själva inte gjorde någon nytta alls. Linnéa gnällde mest över sin bakfylla.

I torsdags tränade vi på klubben innan vi gick på instruktörsmöte där Isa hade det mysigt och lite tråkigt om vartannat.
På förmiddagen var vi dessutom nere på Hund i Harmoni där Isa fick massage och en genomkoll av sin kropp. Isa är helt kry i kroppen och fick massor med beröm för sin fina kropp. Fina, starka och lagom långa muskler, fint hull, fint byggd och allt det där. Jag ska massera hennes "midjemuskler" lite och tänka lite extra på Isas bakdel eftersom att hon är en Border collie. Dessutom ska hon få lite massage på frambenen; hon har som hobby att kuta på isen och spänner då antagligen ut fötterna vilket gör att hon kan bli lite trött och spänd i "armarna".

Idag blir det lite lugnare än resten av veckan; ska passa på att ta en promenad och träna lite innan det är dags för kurser ikväll. På vägen hem plockar jag med mig Mizty som ska bo hos mig i veckan. Och så ska jag få in min jäkla "jämförelse" mellan två kunskapsfilosofer. Bah.

Kommentarer
Postat av: Kate

Herregud, vad du håller på!

Är det en app i iPhonen som fixar steg och meter? Är den bra om man t ex har dåligt lokalsinne? Dvs hjälper den mig att veta var jag är och hur jag tar mig därifrån? ;)

2011-02-08 @ 09:45:02
Postat av: Lina

Japp, det är en app (höhö). Man kan släppa knappnålar där man går så att man inte går/rider vilse. Runkeeper är bra till det! :p behövs ingen karta är stegräknaren bra! ;)

2011-02-08 @ 11:07:36
Postat av: Karin

Isa... http://medium.tradera.com/954/115715954_1.jpg ?

Kata... http://saharaskar.com/wp-content/uploads/2010/11/christian-louboutin-very-prive-peep-toe-pumps.jpg !! ;)

2011-02-08 @ 21:37:25
URL: http://drakera.se
Postat av: Lina

Det är i alla fall mer praktiskt med tofflor! ;)

2011-02-08 @ 22:15:09
Postat av: Kate

Har laddat ner appen. Fattar däremot inte hur man släpper nålar där man är.

Kan du skicka en manual? =) Fast det går bra med en kort förklaring också...

2011-02-09 @ 09:12:21
Postat av: Lina

Jag använder inte just den så jag vet inte hur man gör! :P borde det inte räcka med att peta pÅ skärmen där man vill ha knappnålen? Eller göra som man gör i kartor?

2011-02-09 @ 10:10:03
Postat av: Kate

Nope, peta på skärmen funkar inte! ;)

Jag kanske ska gå ut i verkligheten och kolla och inte sitta i soffan och testa! Vad tror du? :D

Fast den var rätt kul. Man kan få ut sin aktivitet på nätet om man vill dela med sig hur man irrat omkring. Om nu någon vill veta alltså...

2011-02-09 @ 11:26:42
Postat av: Lina

Mjaa, det verkar vara en käck början att ta sig utanför soffan! ;)

Det mesta går väl att få ut på nätet med de här små underverken; frågan är hur kul det är att veta vilken rutt andra tagit på promenaden liksom...!

2011-02-10 @ 11:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Start
Lina
Isa