Ledsen tjej - glad tjej - uttråkad tjej.


Typ så har det sett ut sen jag fick hämta hem fröken igår. Hon jamade för full rulle när jag kom in hos veterinären och en sköterska hade kramat lite extra på henne eftersom att hon var så ledsen.

Nu är det sjukskrivning (ingen fysisk ansträngning alls typ) i 10 dagar eftersom att blödningen kan brista om hon tar i. Känns mycket skojigt - idag har hon liksom tagit igen dötiden hon missade när hon var sövd igår och bl a roat sig med att bita sönder en BH. Hon fick ett ganska långt spår uppe på hundklubben som hon tog sig an med stor glädje och spetssvansen i topp. Lite ledsen när hon insåg att det var slut, dock.

Eftersom att veterinären inte vet om hon fått ut alla pinnbitar ska jag hålla koll på henne ett par veckor vilket t ex innebär att jag har fått order om att tempa henne varje dag vilket tydligen är ett uppriktigt skräckscenario för Isa som vill ha sin kropp ifred annat än när det gäller kramar. Hennes kroppsspråk visade tydligt att det här nog fan var det VÄRSTA som kunde hända.

Tog en fika på hundklubben ikväll med Neda och fick se jätteschäfern Ace igen, som ser ut att ha vuxit från en kalv till en vuxen älg.


Vad enkelt och trevligt livet var - innan febertermometern kom fram.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Fy vad otäckt..... Hoppas nu att allt går bra!



Systrarna skickar massor med krya på dig kramar!!

2011-04-17 @ 09:43:17
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Lina

Tack!

2011-04-17 @ 16:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Start
Lina
Isa