Söndag.

Söndagar är alltid rätt trista; det körs tidningar på morgonen, och sedan vill jag sova en stund eftersom att jag sällan eller aldrig lyckas somna på kvällen/natten innan där. Isa sover nu för tiden gärna på morgonen, helst till runt 9-halv 10, innan dess får jag alltid tvinga ut fröken för att kissa, sedan kutar hon rätt in igen och lägger sig i soffan eller sängen och tittar på mig som om jag är dum på riktigt.
På söndagar däremot är Isa väldigt pigg och tycker att det är en strålande idé att vakna med tuppen så att säga. För att motverka det släpar jag helt enkelt med mig Isa i bilen när jag kör tidningarna, då ligger hon där i 2½ timme och halvjäser och sedan kan hon sova en stund på morgonen. Förra lördagen vägrade dunungen följa med; när hon förstod att bilåkning mitt i natten stod på schemat vände hon på klacken och innan jag fattat att hon vänt hade hon hunnit ner och lägga sig framför ytterdörren, så jag var rar och släppte in henne. Då kom jag hem vid 7 och klockan 20 över 8 tyckte Isa att nu är det ju morgon, HEJJE! Isa väcker en inte direkt charmigt heller utan börjar gärna dagen med att tugga på garderoben, för då vaknar ju jag och det är ju skojigt. När jag bara säger till henne att lägga av hoppar hon sött upp i sängen och lägger sig och biter i sänggaveln istället. Puttar jag då ner henne ifrån sängen knatar hon fram till väggen och börjar dra loss tapeten. Skäller jag då på henne tänker hon sig att en sko får ju igång mig, och så där håller vi liksom på och redan vid garderobskäkandet är min morgon egentligen förstörd; jag kan inte somna om igen! 

Inatt tvingade jag dock med henne igen, som hämnd för förra söndagen och imorse fick jag minsann sova! Eftermiddagen spenderade vi på hundklubben tillsammans med Linnéa och hennes skräcködla. En hel jävla massa mygg joinade oss med glädje dessutom, vilka små svin. Isa gned sig förtvivlat i ansiktet, Mizty högg för att mörda och jag och Linnéa fick bölder i huvudet och livet var alldeles jävligt. Regnade gjorde det också. Nåja, Linnéa kommenderade mig och Isa; en apportering, fritt följ och en inkallning. Jag la ut vittringspinnar till Mizty och det var...intressant. 
Isa skötte sig hyfsat idag; har gått bättre, kunde gått sämre typ. Vi behöver fila på massa småsaker; sättandena i halterna, tålamodet när hon sitter med apporten, ingångarna (som funkar perfekt hälften av tiden) och lite sådär. Hon la sig ner IGEN på sitt i grupp men låg fint på platsliggning. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Start
Lina
Isa