Förändringar i familjestrukturen.

Vad behöver man för att flytta 6 får när det är snö och is och man bor backigt?

- En transport utan mellanvägg med SOMMARDÄCK
- 3 (!) olika bilar med olika typer av däck, för att ta oss upp, ner och rakt fram.
- En snäll jobbarkompis till pappa med bil som fastnade i en backe och tappade fästet så att hela ekipaget nästan åkte in i en stor mur. Creepy, stackars Gun.
- En snäll pappa som hämtade sin traktor, flisade och saltade backen där transporten fastnat.
- En snäll granne som hämtade snökedjorna och drog upp transporten för backen med sin traktor.
- Övriga snälla människor som peppar och senare hjälper till att lasta ur fåren.

Projektet tog hela dagen, mer eller mindre. 

Hittils har jag lärt mig att får som inte vill flytta sig är ganska otympliga. Också att får som vill ha havre är som svenskfödda islandshästar, ganska dräggiga och framfusiga. Man fick typ rycka en Gun i ullen för att en annan Gun skulle få lite havre.

Anyways; Välkomna hit, Gun! Jag hoppas att ni ska trivas hos oss!




Gun är lite fåniga; flyttar sig så fort de ser en hund. Isa tycker att det är spännande men fryser så förbannat när hon får ligga och vänta medan jag matar Gun. Jag behöver verkligen köpa ett täcke till dunungen! 


Kommentarer
Postat av: Kate

Hrmpf, jag gillar inte riktigt det där med svenskfödda drägg. Trädgårdsuppfödd däremot, de är riktiga drägg.

Söta Gun(s)i alla fall. Är de till för vovve att jaga?

2010-11-30 @ 22:13:06
Postat av: Lina

Haha, sorry Kate! Trädgårdsuppfödd menade jag såklart (som om inte det är en synonym till svenskfödda drägg :P)!

Ja, det är Isas får!

2010-12-01 @ 07:50:14
URL: http://linaoisa.blogg.se/
Postat av: Kate

Nä, det är inte samma sak. Jag tror vi skulle behöva diskutera det där!

Härligt för Isa med egna får. Ska hon äta dem? =)

2010-12-01 @ 21:35:46
Postat av: Lina

Haha, låter som en spännande diskussion! ;)

Jag hoppas att Isa låter bli att käka fåren, men man vet ju aldrig!

2010-12-01 @ 22:07:43
Postat av: Lina

Haha, låter som en spännande diskussion! ;)

Jag hoppas att Isa låter bli att käka fåren, men man vet ju aldrig!

2010-12-01 @ 22:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Start
Lina
Isa