Inget regn idag...




Däremot värsta värmen och en träningsdejt med Karin och flickorna. Puh!
Isa var hurtig trots vädret - med en ägare som mig är hon ju inte direkt van vid att träna mitt när det är som varmast, men hon höll ut och vi roade oss med att träna typ apportering, integåförlångtfram = ingenslappförare, platsliggning, kvarsittande och läggande som var ytterst stela idag. Jag själv däremot var rätt varm och det nyklippta gräset på planen fastnade otäckt på mina ben i svetten som med största säkerhet låg som ett fint lager över benen, nästan som kåda, fast mina ben är inga träd. Mer stockar. Eller bara vita. Nåja.

Hon fick göra ett par beginner-budföringar mellan mig och Karin också, skitkul tyckte Isa! Eller, det var skitkul att springa till Karin iallafall, hmpf! Hon bara äääälskar Karin. Karins Kata är tänd på Isa vilket den lilla svartvita verkade tycka var rätt fräckt; bekräftelsebehov kanske? Unga flickor...

Alice ville inte heller idag idka samkväm med Isa och skällde på mig när jag frågade om hon inte skulle leka lite med de andra djuren. NÄ! Carmen är bara rar mest och var inte riktigt delaktig i Kata och Isas älskog.
När Karin tränade sina djur snurrade jag mest runt; tog halvkassa kort, placerade ut vittringspinnar och var mystisk störning för Carmen.


På vägen hem stannade jag hos ena grannen som är jägare och fick med mig både blod och massor av klövar som jag planerar att roa den nyrakade new foundlandshunden med. Dessutom fick Isa paket; Flera påsar med kokt älglever som hon kan ha som lyxigt träningsgodis! Snälla grannar är inte dumt!

Apropå grannar fick Isa en till rolig överraskning när hon kom hem; den andra grannen precis bredvid oss har skaffat en liten Spansk vattenbäbis som anlände idag; Isa välkomnade snällt sin nya granne Wilma och Wilma såg mycket förvirrad ut; Liten, krullig, korvformad och något borttappad. Sött.
Isa har legat vid staketet sedan vi kom hem ungefär; ivrigt viftandes med både svans och öron. Jag vet inte om det verkligen är Wilma hon vill åt; hon är nog snarare lite orolig att det där tvåbenta paret ska överge henne nu och sluta med sina dagliga göllstunder med henne! ;)

Nu har hon iallafall somnat inne i sängen; liite trött borde hon faktiskt vara!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Isa är säkert som sin stora syster Fajta. Alldeles valp sjuk!! Fajta kan inte slita sig från valpar... ras eller storlek spelar ingen roll!



Dock var hon inte lika förtjust när det flyttade hem en för två år sen.... _Ja, detta är verkligen kul, men dom som äger den kommer väl och hämtar den snart! Var nog hennes tankar efter ett par dagar...eller kanske efter ett par år till och med!

2010-07-10 @ 08:17:42
URL: http://www.brakstakarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Start
Lina
Isa