Fortfarande för varmt.

Häromdagen duschade jag ju Isa med vattenslangen, mest för att jag var varm. Nu har det regnat ett par gånger, vilket har varit helt grejt! Det är liksom då de långa promenaderna äger rum. Det eller på kvällen.

Emil har varit hemma (!). Han åkte till båten förra tisdagen, kom hem i tisdags igen. Åkte i torsdags och kommer hem på söndag. Sedan åker han igen redan på måndagen och blir borta en vecka. Efter det får jag i alla fall ha honom ifred i en hel vecka! Jag har funderat lite på en till sambo, som liksom kan rycka in som vikarie när Emil bara jobbar. Han var inte riktigt med på idén dock, weird.

Jag och Isa lägger en hel del energi på uppletande, apportering, slalom, utgångspositioner och slalom just nu. Dunungen har äntligen förstått att man inte kan ha allt själv och kommer in till sidan och lämnar apporten. Duktig!
I övrigt badar vi en del, häromdagen simmade Isa långt ut i sjön flera gånger, med Björn, Emil och mig som draghjälp. Lite stressigt först, men hon fick till en schysst vända där hon hämtade en boll långt ut och faktiskt verkade vara ganska nöjd med situationen.

Idag har vi varit hos uppfödar-Josefine och härjat runt fåren, jag dog typ av värmeslag och Isa drack mycket vatten, men skötte sig fint och fick beröm! Min kompis Bea var med också; hon har ett sötnöt till jycke på 2½ år som genast fattade tjusningen med får!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Vilken pärla, så fantastiskt fin <3 Vad månne det bliva av denna lilla svartvita prinsessa!



Här är det bara 22 grader ute just nu, känns som rena hösten :))

2010-07-17 @ 12:06:57
URL: http://kubaochheidi.bloggain.se/
Postat av: amanda&hamlet

Kul att ni hängt med fåren! Skulle vilja testa med Hamlet, måste leta lite bland alla hundkontakter och se om det inte finns någon som har tillgång till lite vallning. Eller om någon finns i närheten och kan ta med mig på något annat roligt iofs :)

Kram!

2010-07-17 @ 15:44:11
URL: http://www.langsvans.se
Postat av: Karin

Här tränas det trots värmen... har nämligen anmält Kata till en elittävling i slutet av augusti... hilfe!!

Sugen på träningsdate?

2010-07-28 @ 20:50:34
URL: http://drakera.se
Postat av: Karin

Gah!! Miss i schema koll! Jobbar till 17:30 på tisdag... kan vi ta det kl 18? Annars får vi nog byta dag...

2010-08-01 @ 22:48:46
URL: http://drakera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Start
Lina
Isa