Det är inte tisdag...

Halvkass bild på Isa och en av de två favoriterna vid namn Timmy.
Det är onsdag, gjorde Karin mig medveten om i förmiddags. Om det är solen, det faktum att jag har sommarlov eller bara min personlighet som gör mig förvirrad låter jag vara osagt. Nåja, träning ikväll på hemmaplan och träning med Karin imorgon, TORSDAG alltså!

Hade lite sovmorgon i morse, inte alls dumt! Mitt sunda förnuft verkar dock ha blivit utbytt mot ren idioti eftersom att jag, som är så värmekänslig och avskyr sommaren med en sådan intensitet att jag går in i depression och ber Emil skjuta mig minst en gång om dagen, tyckte att det verkade som en käck idé med en långpromenad mitt på dagen i reservatet med bara en flaska vatten som hjälpmedel.
I själva verket hade jag väl behövt lite fler saker i min väska; typ rullstol, parasoll, solglasögon och vattenspridare.
Men, jag tog mig runt utan några större trauman och trots värmen hade vi det faktiskt ganska mysigt!
Isa är inte hysteriskt glad i vatten, men att det är skönt att svalka sig när det är värsta varmt verkar hon ha förstått, för hon blev helt loss när vi väl kom till en bäck med vatten och rusade runt som värsta vildsvinet i bäcken.
Det såg ut som om hon inte sett vatten på flera dygn, trots att jag gett henne vatten innan. Det där vattnet är ju jag i betydligt större behov av än Isa, men som den ansvarsfulla hundägare jag är delar jag snällt med mig av mitt vatten och ler sött varje gång jag erbjuder Isa en skvätt trots att jag vet att jag kommer att få hälla ut dem där dyrbara dropparna iallafall.
Nu har jag precis haft besök av Timmööö. Vi har druckit kaffe och han har röjt gärnet med Isa som inte alls tyckte att promenaden var jobbig. Otacksamma kräk!
Eftermiddagen och kvällen får ägnas åt träning och sådana trista saker som typ disk och tvätt; Emil är på båten och blir borta tills på tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Start
Lina
Isa