Formell presentation

Bobo och Bengt har flyttat in hos oss. Pojkarna bor fint, stort och med mycket underhållning. Isa älskar dem och de tycker att Isa är rätt fräck också, framförallt Bobo kommer alltid fram och hälsar på Isa. Först ville nog Isa äta Bobo och Bengt, kanske vill hon det nu också, men jag tycker mig se aningens mindre mord i hennes blick nu och mer nyfiken (en nyfikenhet som förvisso säkert hade dödat pojkarna). När dem flyttade in hit förvandlades min genomsnälla lilla prinsessa till ett lejon. Jag har aldrig sett en sådan blick hos henne! Nu har dock lugnat sig betydligt, även om hon kommer sladdande runt hörnet varje gång man säger "Bobo" eller "Bengt".
Då kan man ju fråga sig vad fan Bobo och Bengt är förnåt. Det är två tamråttor, ungar, typ 8 respektive 6 veckor. Väldigt söta. Eller, Bobo är inte söt. Han är tydligen något som kallas dubbelrex och "kan få ett par lite kalare fläckar". No shit Sherlock. Bobo har inte kala fläckar, han har fläckar med liiite päls. Mest är han bara tunnhårig och skallig; han ser ut som en tapir. Bengt däremot är bedårande. Eller, Bobo är ju fin på sitt sätt så klart. Alla kan ju liksom inte vara bildsköna, men han verkar ha en vacker insida iallafall och det känns ju fint. Jag är faktiskt inte rädd för varken Bobo eller Bengt, trots att jag är rädd för små djurs fötter i vanliga fall. 

Isas favoritplats.

BOBO 

BENGT








Sedan kan jag ju lika gärna passa på att ge lite utrymme för vår sista familjemedlem Manfred. Manfred och jag har ingen direkt relation till varandra, Manfred är inte så social och verkar inte ta någon notis om mig alls. Faktum är att han är riktigt trist. Hade man gjort ett bildspel med Manfred hade det räckt med en bild. 








Manfreds gröna lilla kropp.

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag gillar Bobo! :)

2010-08-31 @ 22:54:22
URL: http://drakera.se
Postat av: Josefin

Åååå råttor! Jag hade två innan, så jäkla söta är dom! Men den där Manfred????? Usch...

2010-09-01 @ 11:26:25
URL: http://www.busyborder.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Start
Lina
Isa